Blaguss – osztrák sikertörténet
A cég története 1926 júniusában kezdődött, amikor a cégalapító, Paul Blagusz megkapta a tojás-, vaj-, baromfi-, vad-, gyümölcs- és gombakereskedelemre vonatkozó engedélyt – mindössze három évvel később kereskedő szállítócég lett. Habár a járműpark már a kezdetekben növekedést mutatott, a műveleteket le kellett állítani a második világháború alatt, miután a német Wehrmacht az összes járművet elkobozta. 1942-ben a Blagusznak sikerült három teherautót készenlétben tartania a sürgős kereskedelmi szállításokhoz.
A háború 1945-ös befejezése után azonban az orosz szövetséges erők minden járművet lefoglaltak és elkoboztak. A rekonstrukció időszakában Blagusz Paul a menetrend szerinti járatokban látta a cég jövőjét, és a hangsúly a személyszállításra helyeződött át. A mai „Blaguss Reisen GmbH”-t végül 1970 májusában alapították.
Magasan – Blaguss összeköti Európát
A Blaguss sok ötlettel és nagyszerű elképzeléssekkel már az 1970-es években előkészítette az utat a nemzeti és nemzetközi menetrend szerinti járatok számára. Ennek eredményeként a cég nagy lendülettel szerzett hírnevet az iparágban és Kelet-Európában egyaránt. A turizmus és a közlekedés üzletága fokozatosan összekapcsolódott egymással - az utazási irodák, a charterbuszok bérlése, a menetrend szerinti járatok, majd ezt követően a Bécsi Nemzetközi Autóbusz-végállomás üzemeltetése is a cégportfólió részévé vált. Azóta a Blaguss a közlekedési és utazási ágazat erős szereplője, több telephellyel, különösen Ausztriában, Magyarországon és Szlovákiában.
Magas minőségi követelmények a kezdetektől fogva
1999-ben a Blaguss volt az első busztársaság, amely megkapta a „Busz OK. Sofőr OK. Minden OK” minőségi és biztonsági pecsétet a Közlekedésbiztonsági Tanácstól és az ÖAMTC-től. A Blagussnál mindig is a minőség és a biztonság volt az elsődleges szempont, ezért a Blaguss buszvezetői rendszeresen vesznek részt vezetéstechnikai tanfolyamokon és biztonsági szemináriumokon – messze túlmutatva a törvényben előírtakon. A mindössze kétéves jármű átlagéletkor cég Európa egyik legbiztonságosabb és legmodernebb autóbuszparkját tudhatja magáénak.
Környezetbarát és biztonságos utazás
Azt a tényt, hogy Blaguss mindig is innovatív szellemű volt, a vállalat bebizonyította a fenntarthatóság, ökológia és a COVID 19 kapcsán is. Minden autóbusz megfelel az Euro VI szabvány legmagasabb ökológiai követelményeinek, ami lehetővé tette, hogy az 1990-es évek óta 87%-kal csökkentsük CO2- és 97%-ban NOx-kibocsátásunkat.
Hosszú történet, még hosszabb jövő
Mindeközben az unokatestvérek Thomas és Paul Blaguss irányítása alatt álló, 3. generációs családi cég a vállalati siker ékes példája. A Blaguss flotta Európa egyik legmodernebb és legbiztonságosabb autóbuszparkja. A buszbérlés sofőrökkel csak egy a sok szolgáltatás közül, amelyeket a Blaguss kínál széles körű repertoárjából. Még ha a koronajárvány átmenetileg le is állította ezt a területet, a cég ismét teljes erőbedobással halad célkitűzései felé. A sikeres Blaguss-történet messzire nyúlik vissza, és még korántsem fejeződött be.
Blaguss Agora Hungary Kft.
A Blaguss Agora Hungary Kft. a BLAGUSS cégcsoport magyarországi tagja. A Blagusz-család mindig elhivatott volt a Magyarországon történő szolgáltatások iránt, ezért létrehozták a Blaguss-Volánbusz utazási irodát. A nem kis jelentőséggel bíró Budapest-Bécs-Budapest autóbuszjárat elindításában is jelentős szerepet vállalt a családi vállalkozás.
A tradíció tehát elvezette a cégcsoportot a XXI. századba, amikor is megalakult társaságunk, a soproni székhelyű Blaguss Agora Hungary Kft.
A Blaguss Agora Hungary Kft. cég központja Sopronban található, mely működését 2008 októberében kezdte meg. 2012-ben nagy volumenű beruházás valósult meg, melynek eredményeként közel 6.000 m2-en modern autóbusz telephelyet hoztunk létre, ahol irodáink, jól felszerelt javítóműhely, automata buszmosó és saját benzinkút kapott helyet.
Követve az anyavállalat fejlődését, társaságunk a fokozatos, biztonságos növekedés útjára lépve érte el mai, közel 130-140 autóbuszból álló, folyamatosan bővülő, ugyanakkor egyre fiatalabb flottát.
A tevékenység szükségessé tette a vállalat egyre kiterjedtebb jelenlétét, melynek hozadékaként létrehoztuk budapesti és győri kirendeltségeinket. A bővülés során Budapesten és Győrben béreltünk irodát, ahonnan a tevékenységek koordinációját látjuk el.
2019-ben újabb beruházást hajtottunk végre Győrben. Az év végén 2.000 m2-en saját telephelyet nyitottunk irodákkal, automata buszmosóval, parkolóhelyekkel, ügyfeleink még professzionálisabb kiszolgálása érdekében.
2021 júniusában a szombathelyi közösségi közlekedést kiszolgáló tendert sikeresen megnyertük, így 2022 januárjától 10 éven keresztül mi szolgáltatunk Szombathelyen ezen a területen. 33 db új Mercedes EURO 6 környezetvédelmi besorolású modern, alacsonypadlós buszból álló flottával indítottuk meg a szolgáltatásnyújtást.
Üzletszabályzat, menetrend, vonalhálózati térkép, aktuális információk, Savaria utas – online útvonaltervező valós járatkövetéssel
Immáron ezen 4 telephelyről irányítva nyújtjuk kimagasló minőségű szolgáltatásainkat az autóbuszos személyszállítási szegmensben, legyen szó turizmusról, dolgozói szállításról, transzferszolgáltatásról vagy közösségi közlekedésről. Rengeteg munkát fektetett a vállalatvezetés és a csapatként együttműködő kollégák abba, hogy Magyarország területén egyre szélesebb körben tegyük elérhetővé a Blaguss-szolgáltatásokat.
ISO minőség- és környezetirányítás
2021-ben társaságunk bevezette az MSZ EN ISO 9001:2015 minőségirányítási rendszert, valamint kiépítettük az MSZ EN ISO 14001:2015 környezetközpontú irányítási rendszert.
A hatékony MSZ EN ISO 9001:2015 rendszer bevezetésének előnyei
A hatékony MSZ EN ISO 9001:2015 rendszer bevezetésének előnyei
- az MSZ EN ISO 9001:2015 rendszerrel vállalkozásunk működése szabályozottabb
- a minőségirányítás révén a folyamatok átláthatóvá válnak
- a beosztottak munkája nyomon követhető
- az MSZ EN ISO 9001:2015 jóvoltából a feladatokhoz kapcsolódó felelősségek egyértelműek
- a folyamat – szemléletű irányítás csökkenti a hibás szolgáltatás arányát, azaz gazdaságosabb működést eredményez
- az MSZ EN ISO 9001:2015 tanúsított vállalat terméke, szolgáltatása minden piacon elismert
- a tanúsított cég értéke növekszik, emiatt a vevői bizalom megerősödik
- növeli vállalatunk vevőközpontúságát
Az MSZ EN ISO 14001:2015 környezetközpontú irányítási rendszer kiépítésével, tanúsíttatásával és fenntartásával vállalkozásunk
Az MSZ EN ISO 14001:2015 környezetközpontú irányítási rendszer kiépítésével, tanúsíttatásával és fenntartásával vállalkozásunk
- a környezetvédelmi előírásoknak eleget tesz
- a környezeti kockázatok csökkentésével költséghatékonyan működik
- csökkenti az anyag- és energiafelhasználást
- csökkenti a szennyezőanyag kibocsátást, és a hulladék mennyiségét
- társadalmi és piaci megítélése a környezetközpontú stratégia jóvoltából javul
- megfelel a tendereken és a beszállítói követelményeknek
- igazolja és alátámasztja a cég folyamatos fejlődését, a menedzsment környezetvédelemmel kapcsolatos elkötelezettségét
Az MSZ EN ISO 14001 Környezetközpontú Irányítási Rendszer a vevők, a közvélemény és a civilek elvárásait egységes és könnyen átlátható rendszerben egyesíti, ezért a bevezetés első időszakában is versenyképességi előnyöket biztosít a konkurenciával szemben.